2de en 3de week - Reisverslag uit Cantobre, Frankrijk van Fiona Brouwer - WaarBenJij.nu 2de en 3de week - Reisverslag uit Cantobre, Frankrijk van Fiona Brouwer - WaarBenJij.nu

2de en 3de week

Blijf op de hoogte en volg Fiona

11 Mei 2013 | Frankrijk, Cantobre

de 2de week:

De werkzaamheden van de 2de week bestonden voornamelijk uit het ondersteunen van de animatie, mobile homes checken of ze schoon waren voor verhuur en werken in het restaurant en de winkel.

Het ondersteunen van de animatie was voornamelijk de animatie helpen met de voorbereidingen van de activiteiten, hun controleren of ze alles goed voorbereid hadden en niks vergeten waren en bij de activiteiten kijken. Ik moest het animatieprogramma voor de volgende week maken en dit overleggen met Bruno (de kok) en Ellen en Jeroen voordat de animatie dit te zien kreeg.

Deze week mocht ik in de campingauto rijden, omdat dit veel makkelijker is om de mobile homes te controleren! Na 7 keer afgeslagen kon ik eindelijk rijden, tsjaa het is hier zoo stijl dat ik elke keer als ik wegrijd de hellingproef moet doen... en daar was ik nog niet z'n ster in, maar alles leert en het gaat nu al veel beter!
Voor de mobile homes te checken of ze schoon zijn, kijk je kritisch naar het werk van de schoonmaakster, indien het schoon is zet ik er een fles wijn en een welkomstpakket in en leg ik dekbedhoesjes op de bedden. Omdat er in de mobile homes ook veel technische apparaten zijn, moet de technische dienst dit controleren. Hier is nog geen lijst van gemaakt, dus deze heb ik ook moeten maken.

Tsjaa en voor het restaurant en de winkel zijn gewoon de normale werkzaamheden die iedereen moet doen. Deze week heb ik dan nog wel een nieuwe taak gekregen, om de kranten weer retour te sturen.

Vrijdag en zaterdag was ik vrij!
Vrijdag ben ik samen met Romy en Thijs naar Montpellier geweest, toen zijn we naar het winkelcentrum Odysseum geweest. Helaas hebben wij toen de bus gemist, waardoor Ellen ons niet uit La Cavelarie moest halen maar uit Lodeve wat een stuk verder van de camping afligt....
De zaterdags ben ik eveneens naar Montpellier geweest alleen dit keer met Saakje. Wij zijn toen gewoon in de oude stad gebleven, waar we ook weer gewinkeld hebben.. Nadat we weer in La Cavelarie zijn gekomen zouden we daar gaan eten samen met Thijs en Romy. Helaas was het restaurant nog niet open! Toen heeft Ellen ons 4en naar Nant gebracht waar we toen uit eten zijn geweest en daarna naar de camping terug gelopen zijn. 's avonds zijn we nog op stap geweest in Millau naar de golfclub samen met Bruno, Boris en Saakje die ook op de camping werken en Jason en Lucas dat zijn vrienden van Bruno. In Millau zijn we Charif ook nog tegen gekomen!! Charif werkte 2 jaar geleden op de camping en had ik sinds toen dus niet meer gezien, super leuk om hem weer te zien!!

En verder zitten we 's avonds gezellig met zijn allen beneden om film te kijken of we zitten bij Bruno thuis en spelen fifa of luisteren gezellig muziek etc.


3de week:

Maandag en dinsdag moest ik de mobile homes controleren, de stock opruimen waar alle extra inventaris van de mobile homes staan en kijken wat er besteld moet worden. Ook moest ik een rooster maken voor de schoonmaaksters welke mobile home ze schoon konden maken!
Ook ben ik weer bezig geweest met het ondersteunen van de animatie. Ik heb tegen de animatieleden gezegd dat ik van elke activiteit een soort van plan van aanpak wil zien, dus wat heb je nodig qua materiaal, hoe begin je, wat is je spel en wat zijn de regels en hoe eindig je het spel. Verder ben ik weer bezig geweest met het animatieprogramma voor volgende week.
Maandagavond ben ik samen met Romy en Saakje meegegaan naar het uitzichtpunt. We zijn met Ellen met de auto meegereden en de terugweg zijn we gaan wandelen, een erg mooie route op terug te lopen maar wel erg gevaarlijk met allemaal losliggende stenen etc. Romy is daardoor al 3x door de enkel gegaan en we zijn allemaal al bijna een aantal keer gevallen....

Woensdag, Donderdag en Vrijdag ben ik voornamelijk werkzaam geweest in de winkel, de bar en het restaurant. Donderdagavond heeft Ellen mij nog uitgelegd hoe ik de facturen van de kranten moet afhandelen, hoe ik verse producten moet bestellen (dit moet ik vanaf nu gaan doen en Ellen controleert dit dan en stuurt dit dan door). Ik heb de opdracht gekregen om te bedenken hoe wij producten die bijna over datum gaan kunnen promoten en ik moet het speelgoedrek gaan indelen.
Vrijdagavond was er een dansavond georganiseerd door het animatieteam en dit was erg geslaagd!

Vandaag ben ik vrij en ben ik van plan om vanmiddag een grote wandeling te maken en waarschijnlijk gaan we vanavond uit eten. Morgenmiddag gaan we bungeejumpen en ik moet dan gaan autorijden!

De tijd vliegt hier voorbij!!

  • 11 Mei 2013 - 10:27

    Trientje:

    Leuk Fiona! Ziet er goed uit daar, en mooie fotos. Veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fiona

Actief sinds 18 Maart 2011
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 26703

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2013 - 09 Juli 2014

Australië en Nieuw Zeeland

20 April 2013 - 24 September 2013

Stage en werk in Frankrijk

07 Mei 2011 - 15 Augustus 2011

Stage

Landen bezocht: