5de week - Reisverslag uit Cantobre, Frankrijk van Fiona Brouwer - WaarBenJij.nu 5de week - Reisverslag uit Cantobre, Frankrijk van Fiona Brouwer - WaarBenJij.nu

5de week

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Fiona

09 Juni 2011 | Frankrijk, Cantobre

Deze week heb ik 2 ochtenden toiletgebouwen schoon moeten maken samen met Linde en Jolanda.

Vrijdag en zaterdag avond had ik weer restaurant. Heb dit keer zelfs een groep van 10 Fransen geholpen in het restaurant. Had 2 kleine foutjes, ze vroegen als ze van die schijfjes citroen mochten ik verstond 2 glazen citroen siroop.. en het andere foutje was dat ze een kleine pizza wouden en ik had een grote gedaan. Dus dat maakte niet zoveel uit! 1x heeft Jeroen geholpen omdat ze het vlees doorgebakken wouden hebben nou ik weet in godsnaam niet wat dat in het Frans is, ja nu wel.... Bien qwue (geen idee hoe je het schrijft!) Maar het ging dus echt super goed die mensen helpen in het Frans. Kreeg zelfs allemaal complimentjes van Linde en van Bruno dat ik het zo goed gedaan had enz. Echt super tof, was na de tijd ook best trots op mezelf!:D
Zaterdagavond zijn we ook nog opstap geweest in Millau samen met Jolanda, Marjet, Benjamin, Bruno en Charif. Bij de golfclub was het erg rustig dus toen zijn we naar een andere kroeg geweest, was opzich wel gezellig maar waren wel veel oudere mensen... tsjaah daarom ook een 18+ bar, maar kwam er wel in hehe. Opzich wel een leuke avond gehad!

Zondag had ik de hele dag animatie samen met Monica. 's Ochtends om 10.00 uur begint de miniclub, dat houdt in dat je met de kinderen wat gaat knutselen en gaat spelen. Deze ochtend waren Floor (dochter van Jeroen en Ellen) en nog een Frans meisje er, zodat ik gewoon rustig kon zien hoe alles bij de miniclub werkt en waar alles staat enz. Vet schattig toen dat Franse meisje wegging, kreeg ik gewoon een kus van haar echt vet lief!! 's Middags stond er Frisbeeën op het programma, helaas kwamen daar geen mensen op af, dus hebben we wat knutselvoorbeelden gemaakt.. 's Avonds hadden we een wijnproeverij, hiervoor moesten we de camping over om dit te promoten. Bij de wijnproeverij komt er een Fransman vertellen over de wijn die hij hier in de buurt produceert. Komen altijd veel mensen op af. Monica en mijn taak was om de glazen op te ruimen en schoon te maken en glazen bij vullen en als de mensen wat wouden weten over de wijnen dat we ze dan de informatiegids geven.

Maandag had ik een vrije dag, maar ik wou graag wat doen even van de camping af.. we wisten alleen niet wat dus ben ik smiddags maar met Marjet de lange wandelroute gaan lopen naar Nant, we hebben 3 uur gelopen en toen waren we eindelijk in Nant. Je hebt een erg mooi uitzicht op een gegeven moment, omdat je dan op het bovenste puntje staat van die berg, echt supper! Ellen heeft ons toen weer opgehaald uit Nant, omdat ze toch de kinderen van school moest halen. 's avonds gingen we ook nog oefenen voor Mimiek wat we in het hoogseizoen gaan optreden. Ik doe samen met Marjet en Charif een mimiek optreden over electriciteit ofzo.. tsjaa Marjet en ik kunnen niet zo goed toneel spelen dus we lachen alleen maar in de slappe lach, dus dat wordt nog hard oefenen voordat we kunnen optreden voor publiek!

Dinsdag had ik 's ochtends eerst weer de miniclub nu samen met Benjamin. Omdat we dachten dat er niemand zou komen zouden we weer Mimiek gaan oefenen, maar er kwam wel een Engels jongentje dus dat kon niet. Heb gezellig met de autotjes gespeeld en met de bal overgegooid samen met het Engelse jongetje. Hij vond het erg leuk, want hij wou blijven haha. Ellen heeft ook nog aan mij gevraagd of ik knutselactiviteiten en binnenspelltjes op wil zoeken en dan ook nog naar haar willen mailen wat mijn inbreng is en wat ik al op school heb gedaan.. 's Avonds had ik weer alleen restaurant, het was best wel druk, dus Jeroen heeft me eventjes geholpen.

Woensdag had ik 's ochtends weer animatie samen met Benjamin. Het Engelse jongentje van gisteren was er ook weer en natuurlijk wou die weer met de autos en de bal spelen. Later kwam er ook nog een Nederlands meisje, waar ik samen een feesthoed en een ketting van papier mee heb gemaakt. Erg leuk om te doen! 's Middags had ik weer vrij, dus ben samen met Charif, Mara en Jolanda naar Millau geweest waar we even geshopt hebben. Ik heb wat eten gekocht en pumps (sorry heit en mem kon het niet laten:P) haha ze zijn echt zo super leuk! maar goed, ik heb echt een super gezellige middag gehad. Charif werd echt gek van ons, omdat we keihard meezongen met de muziek! 's Avonds had ik weer restaurant, dit keer samen met Mara. Voor Mara was dit de eerste keer dat ze in het restaurant stond, dus moest haar alles uitleggen waar alles stond en hoe het werkt enz. Ik heb zelf ook een boekje gekregen van Jeroen waar alle handelingen/procedures van het restaurant instaan.

Vandaag heb ik weer een vrij dagje, ik heb lekker rustig aan gedaan. Even het huis schoongemaakt en mijn kleren gewassen en eventjes de stagelogboeken ingevuld. Zal straks even met Jolanda naar de dansavond die wordt georganiseerd door het animatieteam.

  • 09 Juni 2011 - 19:05

    Stefan:

    Leuk verhaaltsje. Sjogst wol dot et mei de talen wot better giet!
    Maar wanneer giest no es echt an it wurk? Bist meer vrij dan dost an it wurk bist:P

  • 10 Juni 2011 - 14:08

    Fiona:

    Allinig ien het restaurant kin ik een bietsje Frans praten, maar ot ze mie iets vreagje grut deal dot ik het nog net verstean.... Ik bin ol echt oant wurk.. savolle bin ik net vrij jer dot volt best mei.. bin toevallig bijna oltieten smidjes vrij, maar don mat ik smoarns en joengs wol wurkje dus:P net sa zeure doo hahah!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Cantobre

Stage

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2011

Laatste reisverslag.

08 Augustus 2011

13de week

01 Augustus 2011

11de en 12de week

17 Juli 2011

10de week

11 Juli 2011

9de week
Fiona

Actief sinds 18 Maart 2011
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 26716

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2013 - 09 Juli 2014

Australië en Nieuw Zeeland

20 April 2013 - 24 September 2013

Stage en werk in Frankrijk

07 Mei 2011 - 15 Augustus 2011

Stage

Landen bezocht: