2de week - Reisverslag uit Cantobre, Frankrijk van Fiona Brouwer - WaarBenJij.nu 2de week - Reisverslag uit Cantobre, Frankrijk van Fiona Brouwer - WaarBenJij.nu

2de week

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Fiona

20 Mei 2011 | Frankrijk, Cantobre

Hier dan weer een reisverslag van de 2de week dat ik hier in Frankrijk ben.

Vrijdag:
Had vrij samen met Monica, we hebben lekker bij het zwembad gelegen. 's Avonds was er een coctailavond in het restaurant dus heb daar gezeten met Monica, Jolanda en Marcel. Was erg gezellig!

Zaterdag:
's Ochtends heb ik samen met Monica, Mara en Jeroen stoelen bij het zwembad gezet en het onkruid daar weg gehaald. De oude picknickbanken die bij het zwembad stonden hebben we naar de schroothoop gebracht. 's Middags had ik vrij samen met Monica dus hebben we even de camping over gelopen en wat foto's gemaakt. 's Avonds moest ik weer aan het werk samen met Linde in het restaurant.

Zondag:
's Ochtends moest ik weer in de winkel gaan werken. Er was vrij weinig te doen, waardoor ik opdrachten kreeg van Ellen zoals: alle producten scannen, bijvullen en de winkel schoonmaken. 's middags had ik weer vrij samen met Marjet. Ellen ging die middag naar een rommelmarkt in een dorpje dicht bij Cantobre, ze vroeg of wij ook mee wouden. We zijn mee gegaan, was wel gezellig, maar wel een erg klein rommelmarktje, komt natuurlijk omdat het nog geen hoogseizoen is. We reden richting het dorpje waar de rommelmarkt was door de mooie omgeving hier, we hebben ook nog een paar foto's van de omgeving gemaakt onderweg. 's Avonds moest ik weer werken in het restaurant samen met Linde.

Maandag:
Vandaag had ik voor het eerst hier dienst in de Receptie samen met Jolanda. Ik moest vooral kijken wat Jolanda zoal doet in de receptie. Ze hebben mij ook uitgelegt hoe het reserveringsysteem hier werkt en hoe alles hier verder werkt bij de receptie. 's Ochtends krijg je een lijstje waar allemaal opdrachten opstaan die je in de loop van de dag af moet werken, dit hebben wij ook gedaan. Jolanda en ik kregen de opdracht van Ellen dat ik de kranten elke dag op retour zet en dat Jolanda het financiele gedeelte van de kranten doet. Om 18.00 sluit de receptie en toen moesten we de kassa tellen. 's Avonds ben ik nog met Marjet en Jolanda naar Nant gelopen, dit was een uurtje lopen. We hebben daar even op het terras gezeten en daarna weer terug gelopen, door het bos.

Dinsdag:
's Ochtends had ik winkel. 's Middags had ik vrij dus met Jolanda bij het zwembad gelegen. 's Avonds had ik weer restaurant, dit keer stond ik daar alleen. Ging erg goed, maar moest wel even wennen. Had 4 tafels van 2 personen en er was nog bingo dus moest ook de bar doen. Vind het nog wel erg moeilijk om van het Nederlands naar het Engels en naar het Duits en naar het Frans om te schakelen, ben vaak in de war met de talen.

Woensdag:
Vandaag moest ik 's middags samen met Linde het onkruid bij het zwembad weghalen en schoffelen bij het zwembad en de wc's. Was erg veel werk, we hebben het ook niet afgekregen, dus denk waarschijnlijk dat we zaterdag daar weer mee verder moeten. 's Avonds had ik restaurant samen met Linde. Vandaag wou echt niks, liet van alles vallen... dus heeft Linde aangeboden dat ik in de afwas ging en zei de mensen ging helpen.

Donderdag:
Vandaag is mijn vrije dag. We gingen 's middags met de collega's die mee wouden naar een avonturenpark, waar je ging tokkelen, klimmen en waar je touwbruggen had. Dit was erg gezellig en heel erg leuk!! zeker voor herhaling vatbaar, helaas wel een beetje last van mijn knie. Erg mooi uitzicht als je helemaal boven in was, echt supper! de langste tokkelbaan was 240 meter en de hoogste 100 meter dus viel opzich nog wel mee. echt supper vet!! (foto's van deze dag volgen nog) Toen we thuis kwamen zijn we gelijk het zwembad ingesprongen, we hadden het zo warm! Echt een erg leuke dag gehad!!

Vrijdag:
Weer vrij vandaag. Heb net even huishoudelijke taken gedaan alles is weer spik en span. Nu even lekker computer en denk strax maar weer naar het zwembad...

  • 20 Mei 2011 - 12:10

    Stefan:

    Tsjongejonge, do hast meer vrij don dost ant wurk bist! Net best:p
    En mei die talen komt et wol goed juh!
    Have fun!

  • 20 Mei 2011 - 15:55

    Domenique:

    Heee!

    Ik zie dat je het erg naar je zin daar heb!
    hoe is het verder?

    kusjee!

  • 20 Mei 2011 - 19:32

    Fiona:

    Het gaat super hier! Heb het inderdaad erg naar mijn zin:D

    Liefs

  • 23 Mei 2011 - 12:49

    Jacob Van Wieren:

    vond het weer superleuk om je belevenissen te lezen Fiona! En wat een veelzijdige stage, je doet echt veel verschillende dingen! Volgens mij hebben jullie een hele hechte groep, mooi ook om te zien dat jullie elkaar helpen als het even niet goed lukt en elkaar op sleeptouw nemen.
    Veel succes en wat Stefan zegt klopt hoor! Met die talen komt wel goed, de beste leerschool is de praktijk, gewoon veel oefenen en blijven proberen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Cantobre

Stage

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2011

Laatste reisverslag.

08 Augustus 2011

13de week

01 Augustus 2011

11de en 12de week

17 Juli 2011

10de week

11 Juli 2011

9de week
Fiona

Actief sinds 18 Maart 2011
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 26713

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2013 - 09 Juli 2014

Australië en Nieuw Zeeland

20 April 2013 - 24 September 2013

Stage en werk in Frankrijk

07 Mei 2011 - 15 Augustus 2011

Stage

Landen bezocht: