1ste, 2de en 3de dag - Reisverslag uit Cantobre, Frankrijk van Fiona Brouwer - WaarBenJij.nu 1ste, 2de en 3de dag - Reisverslag uit Cantobre, Frankrijk van Fiona Brouwer - WaarBenJij.nu

1ste, 2de en 3de dag

Door: Fiona

Blijf op de hoogte en volg Fiona

09 Mei 2011 | Frankrijk, Cantobre

Zaterdag:
Zaterdag was het dan eindelijk zo ver! om 04.00 uur ging mijn wekker, om vervolgens om 05.00 uur in de auto te stappen richting het vliegveld Dusseldorf/Weeze. Hier had ik afgesproken met 2 meiden (Monica en Mara) waar ik mee ging reizen. Helaas had Mara het vliegtuig gemist, omdat ze bij het vliegveld in Dusseldorf stond en niet bij Dusseldorf/Weeze waar Monica en ik wel stonden. Voor mij was dit de eerste keer dat ik ging vliegen, dus vond het best spannend, gelukkig viel het erg mee, alleen met het opstijgen had ik z'n raar gevoel in me buik wat niet egt prettig voelde voor de rest hadden we een goeie vlucht. In het vliegtuig moest je je mobiel uitzetten, natuurlijk heb ik een wachtwoord op mijn mobiel maarjah met mijn domme kop was ik die vergeten, heb 3x het verkeerde wachtwoord ingetypt waardoor mijn mobiel geblokkeerd is en ik een puck-code nodig hebt. Helaas ligt die puck-code dus thuis...... Toen we geland waren in Beziers haalde Ellen (de eigenares van de camping) ons op en hadden we een reis van 1,5 uur, waar we dan eindelijk aankwamen op de camping.
Hier zijn we gelijk naar ons huisje gegaan, waar het meeste personeel woont. Monica en ik hebben samen een kamer uit gezocht waar Mara strax ook nog bij kan slapen, dus erg gezellig! Nadat we de slaapkamers en alles hebben gezien zijn we voor gesteld aan de mensen die hier werken/stage lopen. Erg leuke mensen hier, we zijn met in totaal ongeveer 8 Nederlands en 6 Franse mensen. Nadat we aan iedereen zijn voorgesteld zijn Monica en ik naar het restaurant gegaan om daar wat te eten, we hebben pizza gegeten (ja heit,mem en Stefan ik heb pizza gegeten:P) De franse jongens vroegen aan ons of we samen met Marriet en Jolanda naar Millau wouden gaan, want daar was kermis. We zijn meegeweest, omdat je dan de mensen gelijk wat beter leert kennen. Het was erg gezellig op de kermis, ging alleen wel in een actractie waar ik misselijk van werd. Omdat de jongens nog naar een feest wouden in Millau zijn we meegeweest, uiteindelijk waren we om ongeveer 01.00 uur weer thuis.

Zondag:
Vandaag moesten Monica en ik gelijk aan het werk, we begonnen om 08.15 uur in het winkeltje waar je brood en alles kunt halen. Omdat het om deze tijd van het jaar best wel rustig is hebben we Franse les gehad van Ellen.. Leuk om te leren maar wel een erg moeilijke taal. Om 12.30 uur gingen we met al het personeel eten. Daarna had ik gelukkig vrij, heb eerst even op de laptop gekeken of mijn mams de puck-code had gemaild, en ja gelukkig wel dus mijn mobiel doet het weer!! Het was erg mooi weer dus ben samen met Marriet naar het zwembad geweest! Het water was nog wel erg koud.. maar heb erg genoten van mijn vrije middagje ben ook al wat bruin geworden:D om 17.30 uur moest ik werken in het restaurant samen met Linde, gelukkig was het erg rustig dus kon ze mij van alles leren en laten zien hoe het hier werkt. Nadat wij klaar waren in het restaurant hebben we nog met het personeel nagezeten op het terras, daarna zijn mijn huisgenoten en Sharif en Bruno naar ons huis gegaan en hebben we daar nog even nagezeten uiteindelijk was het erg gezellig en lagen we rond 00.30 uur op bed.

Maandag:
Vandaag moest ik alleen in het winkeltje staan. Heb gelijk Franse mensen geholpen in mijn beste Frans haha, alleen tsjaah als jij Frans begint te praten dan praten die Fransen erg lang tegen jou door, ik snapte er geen hol van maar heb gewoon de heletijd ja (int Frans dan) gezegt haha:P. Net zoals gisteren hebben we om 12.30 uur samen met het personeel gegeten. Om 14.00 uur werd ik verwacht door Jeroen (eigenaar van de camping) bij de receptie. Hij liet me de werkplek zien en ik kon vandaag gelijk aan mijn groencompetenties werken. Heb namelijk een stuk van de camping onkruidbestrijding er over heen gesproeid en daarna plantjes geplant. Nu ben ik vrij, dus nog eventjes lekker achter de laptop zitten en daarna maar gezellig met mijn huisgenoten op het terras zitten:D

  • 09 Mei 2011 - 20:33

    Elske:

    wat al een belevenissen!
    leuk dat je zo ontvangen word volgends mij heb je het wel naar je zin en gaan die 3 maanden snel om!
    en dan feesten we door op sneekweek!
    Dikke tút Elske

  • 09 Mei 2011 - 20:48

    Trientje:

    Wat heb je al veel dingen gedaan, je wordt gelijk maar hard aan het werk gezet!
    Het klinkt wel super leuk! :D
    Veeel plezier nog!

  • 09 Mei 2011 - 21:25

    Stefan:

    Mooi dot de eerste dagen positief binne!
    Wiest zeker dost net beroerd bist wurden van de pizza?:P
    Ha ze ek om dien frâns lage?hahaha
    Hulde

  • 10 Mei 2011 - 17:21

    Jacob Van Wieren:

    Hoi Fiona, superleuk om te lezen dat je het naar je zin hebt en dat het contact met de collega's goed is. En ook nog Franse lessen, goed hoor!

  • 11 Mei 2011 - 07:21

    Fiona:

    Ik heb het hier inderdaad naar mijn zin, die 3 maanden gaan snel om denk ik:)

    Stefan: Nee dat kwam niet door de pizza, volgende dag hebben we namelijk weer pizza gegeten en toen nergens last van gehad. Ze lachen ons inderdaad uit om het Frans, maar wij lachen hun uit om hun Nederlands:P

  • 11 Mei 2011 - 21:30

    Remco:

    klinkt goed en ziet er leuk uit:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Cantobre

Stage

Recente Reisverslagen:

16 Augustus 2011

Laatste reisverslag.

08 Augustus 2011

13de week

01 Augustus 2011

11de en 12de week

17 Juli 2011

10de week

11 Juli 2011

9de week
Fiona

Actief sinds 18 Maart 2011
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 26692

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2013 - 09 Juli 2014

Australië en Nieuw Zeeland

20 April 2013 - 24 September 2013

Stage en werk in Frankrijk

07 Mei 2011 - 15 Augustus 2011

Stage

Landen bezocht: