2 maanden in Australië - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Fiona Brouwer - WaarBenJij.nu 2 maanden in Australië - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Fiona Brouwer - WaarBenJij.nu

2 maanden in Australië

Blijf op de hoogte en volg Fiona

15 December 2013 | Australië, Brisbane

En ik ben alweer meer dan 2 maanden in Australië, wat gaat dit snel! Nog maar 10 dagen en dan is het alweer kerst!!

Nou ik zal weer verder vertellen waar ik vorige keer ben geeindigd. Aangekomen in Rainbow beach eerst het dorp verkennen samen met Cindy (zwitsers meisje) die ik ontmoet heb in de bus, s avonds kregen we een briefing over Fraser island en werden we ingedeeld in groepen van 8 personen. Ik dacht eerst dat ik in groep 1 zat waar ik erg van baalde want in die auto mocht je niet rijden. Maar gelukkig er waren 2 Fionas en ik was geplaatst in groep 5!!!! Dat betekent dat je in die auto mag rijden whiehooee! Kennis gemaakt met mijn groep: Aaron, Perry, Ryan, Lois en Greta (engeland), Anna (duitsland) en Lennard (nederland). Iedereeen uit onze groep wou gaan rijden:)
De volgende dag vroeg opstaan omdat we om 7.30 zouden vertrekken, nou dit werd pas 9.00 uur want we moesten ons eten en drinken nog verdelen met 3 andere groepen en dit was me toch een chaos haha. Maar goed eindelijk helemaal bepakt en bezakt en klaar voor de reis richting de ferry opweg naar Fraser Island. Heerlijk crossen over het strand! Op Fraser Island zijn we naar 4 laken geweest, een lookout en het bekende schipwracht. Allemaal erg indrukwekkend maar natuurlijk was het rijden het vetst. Ook ik heb mogen rijden, de eerste dag gewoon over het strand wat gewoon hetzelfde aanvoelt alsof je over een normale wegrijdt. En de 2de dag mocht ik ook rijden in het zachte zand! Wat was dat vet! Vol gas geven en niet stoppen want dan zit je vast haha. In het begin was het wel eng want je kunt niet echt sturen, de wielen vinden hun weg en jij moet zorgen dat de wielen altijd recht blijven. Met onze auto maar 1 keer vastgestaan terwijl de andere autos wel minstens 5x op een dag vaststonden..
Ik zat echt in een hele leuke auto! Een gezellige sfeer, iedereen kon goed rijden en veel gekkigheid. Ons onderkomen voor 2 nachten was 10m verwijdert van het strand, dingos overal (ook in het kamp) je mocht dus ook niet alleen naar de wc(op het strand ergens haha), als je alleen op pad ging was het een grote kans dat de dingos je aanvallen.... slapen in een tent zonder matrasje, was niet erg comfortabel maar altijd beter dan slapen in de auto. Tsjaa je moet er maar mee leven zeg ik dan haha. S avonds met de hele groep op het strand gezeten, met muziek en drank erbij en genieten van de gezelligheid, de sterren en het geluid van de zee en af en toe een dingo.
De laatste avond nog een after party gehad met mijn groep, drankspelletjes gedaan. En toen was het alweer tijd om afscheid te nemen van mijn leuke groep en de geweldige tijd die ik heb gehad op fraser island.

De volgende stop was noosa! Hier heb ik een 2 daagse kanotrip. De eerste dag sliepen we in een soort van hangmat om de volgende dag vroeg op te staan voor onze eerste kanodag. Deze trip was 17km, samen met Silke en Sigrid deelde ik een kano. Erg gezellig, maar super zwaar... veel tegen wind gehad en ja ik moet toe geven jongens hebben meer spieren in hun armen en wij zaten met 3 meiden in een kano.... dus na 10km maar gewisseld zodat ook wij sneller vooruit kwamen haha. De volgende dag hoefden we maar 7 km te kano en konden we verder de hele dag op het strand chillen. Hier zijn we met zn allen in slaap gevallen hahah, en ja hier ben ik dus verbrand.......
de kano trip was erg leuk maar erg vermoeiend ook omdat ik gelijk 2 trips achter elkaar heb gedaan, dus niet veel gefeest maar lekker vroeg op bed gegaan. Okk hier weer 2 nachten in een tent geslapen maar nu wel jet 2 yogamatrasje, ook dit was niet erg comfortabel...

Dan eindekijk na 2 maanden weer in een grote stad: Brisbane! Wat is dat fijn, weer een gezellige drukte overal. Samen met sigrid ben ik ingecheckt in het hostel en daar hing een bord met vrijdag 13 december Alicia keys en John legend! Wij dachten daaaaar moeten we heen!! Er waren gewoon nog kaartjes echt super vet! Na deze aankoopt zijn we dit gaan vieren in de stad met een drankje op het terras. 'S avonds weer hereningd met Martje waar ik een maand mee gereisd had en ook weer met Lieke! Met zijn 4en zijn we eerst ergens in een park bij de brisbane river gaan voordrinken en daarna opstap! Super leuke avond gehad!! De volgende dag niet heel veel gedaan, beetje gewinkeld, naar chinatown en uiteten geweest. Ook de gratis ferry genomen waarmee je heel mooi uitzicht hebt over de stad. Wij zijn savonds gegaan en dan zijn er allemaal lichtjes door de hele stad wat het erg gezellig maakt.
Vrijdag met Lieke een wandeling gemaakt door Brisbane om south bank en central brisbane te bekijken, veel mooie gebouwen gezien en een aantal gratis museas binnen geweest. Ook ik ben in de wheel van brisbane geweest, waar je erg mooi uitzicht hebt over de stad! En toen savonds werd het dan tijd om naar Alicia Keys en John Legend te gaan! Samen met Sigrid heb ik heel erg genoten van deze avond, meegezongen en gedanst! Wat zijn deze artiesten toch goed live!!! Echt een te gekke avond gehad!!
de volgende dag had ik afgesproken om 7 uur sochtends met heit en mem te skypen, dus niet veel slaap gehad haha. Gezellig geskypt met hun en daarna de bus en de hostels geboekt t/m kerst! Daarna weer aan de wandel, 2 markten bezocht, suncorp stadium bezocht en savonds naar de christmas parade geweest. Het is hier zo anders dan in NL, in nederland hebben we een kerstmarkt etc. Dat hebben ze hier niet maar een kerstparade waar vele kinderen zingen etc, ook de city hall had een belangrijke rol. Deze werdt helemaal verlicht en allemaal beelden op afgespeeld, super mooi! Maar nog steeds heb ik geen kerstgevoel haha ook al zit ik nu bij de bieb en staat er een koor hier kerstliedjes te zingen.

ik neem zo de bus naar surfers paradis waar ik 2 nachten verblijf, dan 2 nachten naar byron bay, 1 nacht in coffs harbour, 2 nachten in port macquarie en dan 2 nachten in newcastle en dan ben ik vanaf de 24ste in Sydney om kerst en oud&nieuw daar te vieren!

  • 15 December 2013 - 11:47

    Stefan:

    Wat heb je weer veel leuke dingen beleefd!

  • 15 December 2013 - 11:57

    Mem:

    Het kan niet op wat je allemaal ziet en doet. Samen met je foto''s op facebook blijven we op hoogte van al het moois wat je tegen komt. PS wat een eng idee met de dingo's

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fiona

Actief sinds 18 Maart 2011
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 26697

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2013 - 09 Juli 2014

Australië en Nieuw Zeeland

20 April 2013 - 24 September 2013

Stage en werk in Frankrijk

07 Mei 2011 - 15 Augustus 2011

Stage

Landen bezocht: