Agnes Water en wwoofen - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Fiona Brouwer - WaarBenJij.nu Agnes Water en wwoofen - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Fiona Brouwer - WaarBenJij.nu

Agnes Water en wwoofen

Blijf op de hoogte en volg Fiona

03 December 2013 | Australië, Hervey Bay

Oke wat haat ik het internet hier! Was ik al een halfnuur bezig met een verhaal te schrijven loopt het internet vast en kan ik dus weer opnieuw beginnen....... dit wordt dus niet zn lang verhaal meer, was het namelijk wel....

Nou vanuit airlie beach vertrokken naar agnes water... eerst 15 minuten lopen in de stroomde regen, dan 1 uur vertaging van de bus dus in de kou wachten in mijn natte kleding met andere backpackers midden in de nacht ergens in the middle of nowhere. Jaa een erg leuke ervaring not! Na dit allemaal met mijn natte kleding en spul de bus in voor 10 uur, het voordeel is dat het een nachtbus is en dat je dus een gratis overnachting hebt! Gelukkig kon ik wel redelijk goed slapen:)

In agnes water aangekomen, werdt ik opgewacht door iemand van het hostel die ons naar het hostel bracht. Waarom in godsnaam doen ze dit want het is maar 3 minuten lopen.... aangekomen in het hostel heb ik 3 duitse mensen ontmoet die net als mij morgen de cast away hebben, gezellug met hun alvast gezeten en over van alles gesproken!
In mijn kamer slapen ook 2 leuke meiden, manon en marianne uit nl. Samen met hun ging ik een surfles volgen van 17 dollar, tenminste dit was het plan totdat de surfleraar mij apart riep en mij vertelde dat ik niet mocht surfen en dit waarschijnlijk ook nooit mag doen ivm mijn zwakke knieen. Hmpff flink baal moment, omdat leren surfen 1 van mijn dromen is... maar goed dit maar snel uit mijn hoofd gezet! Wel mee geweest om fotos te maken van manon en marianne en ik mocht een bodyboard lenen (niet echt mijn ding een beetje saai haha). Smiddags was het dan eindelijk tijd voor de cast away. De cast away is een trip dan wordt je met 3 mensen gedropt met een vliegtuigjenop een onbewoond eiland. Samen met laura (uk) en jessica (canada) in een vliegtuigje gezeten, omdat we gevraagd hebben voor een crazy flight en ik hier een beetje nerveus voor was moest ik voorin zitten. Het was eerst best relaxed tot op het moment dat ik achterom moest kijken en op 3 een foto van laura en jessica moest maken.... ja hoor een vrije val! Schreeuwen dat ik deed hahah maar het was leuk en daarna nog meer vrije vallen gehad haha. Het bijzondere aan deze trip is ook dat je met he vliegtuigje land op het strand voor je kamp, dit gebeurt bijna nergens. Hier de andere 12 backpackers ontmoet en de2 begeleiders. Gelijk een potje volleybal gespeeld met elise (nl) en 2 engelse jongens, ik was helaas jiet zo goed hierin haha.... s avonds gezellig met zn allen gekookt, verhalen verteld en marsmallows gegeten. De volgende dag alle wandelroutes gelopen samen met elise en sharona (nl), tobby (zwitserlabd) en de 2 engelse jongens. Hier ook gezwommen in de zee en ik weet nu nog steeds niet als het water wel te vertrouwen was.... smiddags kregen we te horen dat de 2 begeleiders zouden vertrekken en de 2 nieuwe begeleiders niet neer konden komen, wat inhield dat we alleen nog maar met de backpackers op het eiland zijn. Agh dat is dan echt survivallen zonder begeleiders! We hebben een super leuke avond gehad met zijn allen, eerst samen gekookt en gegeten, daarna drankspelletjes gedaan bij het kampvuur en snachts het kampvuur verplaatst naar het strand en daar met zn alleen verder gezeten en geslapen! En toen moesten we alweer van het eiland af.. samen met laura en jeasica weer in het vliegtuig, layua ging dit keer voorin omdat zij van vliegen houdt en ik het toch niet zo eng vond. Ook de vlucht weer een crazy vlucht gehad, super vet was het weer!
Kom ik in mijn hostel aan slaapt nikki (meisje die ik ontmoet heb ik airlie beach) bij mij op de kamer samen met jackie een duits meisje. Ook nog uiteten geweest samen met elise en sharona!

De volgende dag heb ik de scooteroo gedaan. Dit is een scooter tocht op een chopper scooter voor 3 uur lang. De tocht was erg leuk, veel gezien van de omgeving en heeel veel kangaroos gezien! Eerst was ik een beetje geirriteerd omdatbik achter een meid reed die echtbsuper sloom reed en ik hou wel van wat hard rijden met de scooter (70/80 km/per uur) maar dat kon eerst niet want ik dacht datnje niet mocht inhalen. Uiteindelijk toch gedaan enntoen konnik wat harder rijden en was het erg leuk. Tijdens deze tour een super leuk australisch echtpaar ontmoet uit aidelaide en 2 jongens, 1 uit denemarken en 1 uit duitsland!

De 24ste vertrokken naar bundaberg dacht ik. Krijg ik van het hostel een mailtje dat bundaberg 50 minuten rijden is vanaf het hotel, dus ik moet er een halte verder eruit. Oke prima doen we! Daar sta je dan bij een benzine station in the middle of nowhere te wachten op mensen die je niet kent. Hier werd ik uiteindelijk opgehaald door de moeder van de eigenaresse. Super leuke vrouw, zij woont in nieuw zeeland en als ik daar ben kan ik haar bellen en bij der verblijven! Het hostel was erg relaxed en rustig, met maar 8 andere backpackers waarvan 5 fransen. Savonds een gezelige bbq gehad met zn allen en de volgende dag met remi en steven naar het mount walsh national park geweest waar we in de caves hebben gezwommen, kan ik ook weer van mijn lijstje afstrepen!

De 26ste was het dan zover eindelijk ga ik wwoofen! Mijn wwoofadres is in de buurt van gayndah, hier moet ik met de bus heen komen. Netjes de dag ervoor gebeld en gevraagd waar ik op moetbstappen, stopt de bus er niet.... ik het bedrijf bellen nee hoor voicemail! Zir ik daar de bus weer aankomen dua ik rennen met al mijn spul NIET TE DOEN MET 20 KILO, zietie mij gwlukkig! In gayndah wordt ik opgehaald door Fiona en werdt ik bij hun thuis opgewacht door Rohan, Eden, Jeffro en Alban (ook een wwoofer). Een kleine boerderij met allemaal dieren, een kleine groente tuin en een leuk huisje. Een eigen kamer met een 2 persoonsbed, wat eej luxe! Deze week bij hun geholpen met het voeden van de dieren, melken van de koe, helpen in het huishouden en in de tuin. Ook geleerdnhoe je brood en saucisse moet maken. De familie ging in het weekend op vakanyie wat inhield dat albal en ik de boerderij draaiende moesten houden. Zelf brood gemaakt (smaakte best prima voor de eerste x) haha, en de normale werkzaamheden gedaan als de dagen ervoor. Omdat er verder niet veel te doen was ging ik maar creatief bezig zijn met tekenen. Ook boek lezen, speletjes spelen en puzzelen was mijn favoriet haha. Thuis wil ik weer meer bezig zijn metbtekenen en schilderen en. Gemerkt dat ikndatbtochnwel erg leyk vindt om te doen! Ook bij de school geweestvwaar eennkerstmarkt was, hier ben ik nog opnde foto gezet samen met alban en wij komen in de lokalkrant haha!
Vandaag vertrokken bij het gezin en zou de bus nemen naar bundaberg ook dit keernstoptende bus niet.... fiona kon mij ook nietbrengwn naar bundaberg ivm haar werk waardoor ik iets anders moest verzinnen... hmpff wat nu! Gelukkig kwam Fiona kennissen tegen die toevallig richting hervey bay gingen met de auto en ik mocht mee! Ook het liften met onbekenden kan ik dua afstrepen. Super leuke mensen, ik werdt gewoon voor het hostel afgezet, hoefde niks te betalen en kreeg zelfs een pet cadeau. Wat zijn australische mensen toch gastvriendelijk!

In hervey baay aangekomen, ingecheck en gelijk op pad gegaan. Gelopen naar de pier en de botanic garden, mooie wandeling! Morgen vertrek ik naar rainbow brach waar ik vervolgens mijn trip heb naar fraiser island! Hier mag ik rijden in een 4weeldriver over hetbstrand!

Veel lieefs en tot de volgende keer


Weetje:
Als ik ga wandelen moet ik toch maar mijn wandelschoenen aandoen en jiet net als vandaag mijn allstar want dan krijg ik blaren...
Ik het melken van de koe erg leuk vond om te doen haha
Ik af en toe een dipje heb en verlang naar huis (ook niet zo gek na al bijna 8 maanden in het buitenland te zijn geweest en zolang kijn vrienden en familie niet te zien)
Ik ondanks die kleine dipjes nognsteeds heel erg geniet en nog lang niet naar huis wil!
Besloten heb dat ik hier niet wil wonen, te ver van mijn familie af (mem blij haha!)
Ik de pepernoten en chocoladeletters etc mis!
Ondanksndat ik altijd roep dat ik de winter niks vindt ik toch eerlijk moet bekennen dat ik na 8 maanden zon toch inzie dat de 4 seizoenen die wij in nl hebben toch best leuk is waaronder dus ook de winter!

  • 03 December 2013 - 18:11

    Janine:

    Nog steeds leuk om je verhaaltjes te lezen haga. Jammer dat surfen ook van je lijstje moet :(.. Je doet wel veel dingen daar zeg!! Leuke weetjes!
    & weetje ik mis je!
    & weetje geniet er nog maar van zolang het kan, ook van het mooie weer want begint hier nu echt koud te worden eb ik gok als je in nl bent dat je dat misg 1 dag leuk vind maar daarna de zon wel heel erg gaat missen hoor!

  • 08 December 2013 - 18:20

    Mem:

    Je doet inderdaad veel leuke dingen, blijf er van genieten voor je weet is het voorbij. Blijft het nog Deventer of ga je een andere opleiding doen. We kijken uit naar nieuwe foto's

  • 10 December 2013 - 20:57

    Henny:

    He Fiona,
    Wat in drok programma as ik dat sa lês. Bist in soad oan it rinnen en dat mei in swiere rechtas. Dat komt ek op 'e knibbels oan. Hast der gjin lêst fan hoop ik. En ja dat is dan spitich dat'st derom net surfe mochtst, mar der binne wol hiele leuke oare dingen dy sto wol dwaan kinst.
    It is goed te lêzen dat'st it heitelân in bytsje begjinst te missen en ik bin ek bliid dat st der net wenje wolst. Kom mar lekker wer werom hjir nei Fryslân;)
    Genietsje fan alles wat op dyn paed komt en wy sjuche ut nei it folgend ferslag.
    Groetnis fan us alleagear ut Gersleat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fiona

Actief sinds 18 Maart 2011
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 26714

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2013 - 09 Juli 2014

Australië en Nieuw Zeeland

20 April 2013 - 24 September 2013

Stage en werk in Frankrijk

07 Mei 2011 - 15 Augustus 2011

Stage

Landen bezocht: