Brisbane naar Sydney - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Fiona Brouwer - WaarBenJij.nu Brisbane naar Sydney - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Fiona Brouwer - WaarBenJij.nu

Brisbane naar Sydney

Blijf op de hoogte en volg Fiona

23 December 2013 | Australië, Newcastle

Na Brisbane ben ik doorgereisd naar Surfers Paradise waar ik 2 nachten ben geweest. Hier was het voornamelijk feesten en naar het strand gaan. Net als mijn volgende bestemming Byron Bay. Ook hier veel gefeest! Hier ben ik niet naar het strand geweest maar de hele dag wezen fietsen. Heerlijk om de omgeving te ontdekken op de fiets, domweg overal naartoe fietsen, naar een national park, het strans, de lighthouse en de stad. Samen met Steve ben ik naar de lighthouse gelopen om 4 uur in de ochtend om de zonsopkomst te zien. De eerste keer dat ik de zonsopkomst heb gezien en het was geweldig! Ondanks zo vroeg opstaan en een uur lopen voordat we er waren heb ik als 1 van de eersten van Australie de zonsopgang gekeken omdat we op het meest oostelijke puntje waren.

Verder doorgereisd naar Coffs Harbour waar ik 1nachtje verbleef en dat is voldoende. Er is niet heel veel te doen en te zien. Il heb gewandeld naar het strand, de haven, een lookout point en naar een eiland. Super mooi allemaal! Die middag zou ik de bus pakken naar Porr Maqcuarie om 15.00 uuur, helaas heb ik 2,5 uur gewacht op de bus! Gelukkig zat ik samwn mwt Aurelie te wachten, een Frans meisje die ik al vaker tegen gekomwn ben en waar ik het altijd erg gezellig mee heb, waardoor het wachten iets,minder erg was.
Om 9 uur savonda eindelijk aangekomen, na 3 iur vertraging in Port Maqcuarie waar ik onderweg naar het hostel Sigrid en 2 engelse Hannah en Simon tegen kwam. Zij waren opweg naar de pub. Na zolang te wachten en 4 uur in de bus gezeten was ik toe aan een drankje, dus snel mijn spullen gedumpt en bij hun aangeschoven. De volgende dag zijn we met zn 4en naar een gratis wijnproeverij geweest, heerlijke wijn geproefd en een rondleiding gekregen. Na dit bij het zwembad gelegen en monopoly gespeeld haha. Ook weer een aantal potjes poolen gespeeld, maar ik wordt er niet beter op helaas haha.. Toen ik de eerste keer in mijn kamer kwam zag ik een backpack staan met een FRIESE VLAG erop! Blojkt die jongen Andries te heten, in Kollum te wonen, de broer van Marjet kent en ook vaag mijn neef kent! Wat is de wereld toch klein haha!!

Nu zit ik in Newcastle wat mijn laatste stop is voor Sydney. Raar en vertrouwd om straks weer in Sydney te zijn waar mijn reis is begonnen! Gisteren moest ik om 4 uur sochtends opstaan om de bus te nemen. Veel te vroeg als je het mij vraagt! Ik moet zeggen ik vind Newcastle een siper mooie stad, veel te zien qua gebouwen, een mooie haven en een relaxed strand. Gisteren ben ik hier allemaal geweest en een aantal lookouta gexien. Vandag ga ik wandelen naar de lighthouse en naar een aantal lookout pointa. Om vervolgens verder te relaxen voordat de drukte in Sydney bwgint.

Met kerst ga ik waarschijnlihk naar het bondi beach festival met Sharona en met oudjaarsavond heb ik een kaartje gekocht voor het harbour festival in luna park waar je het beste uitzicht hebt op het vuurwerk!! Samen met een grote groep van de jumbo ga ik daar naartoe, siper veel zin in!

Dit was het dan weer voor nu.
Ik wens jullie allemaal een fijne kerst toe en een gelukkig nieuwjaar!!

Veel liefa vanuit het zonnige Australie!

  • 23 December 2013 - 21:18

    Henny:

    He Fiona,

    Wie ik wer efkes. Wol leuk om dyn ferslag wer te lêzen. Ek Freek folget dy no op dizze wyze. Juster ha wy ek noch alle foto's sjoen by dyn heit en mem. Wat geweldich is 't der. En wy snappe no ek wol werom as 't sa nei 't sin hast. Strak blauwe loften en wetter, moai sinnich waar en net te ferjitten alle party's wer as 't hinne "moast" mei dyn freonen. Hearlik sa'n frij libbentsje. Genietsje der mar lekker fan.
    Ik prebearre hjir in hiele moaie fryske krystkaert yn te plakken mar dat lukte net. Dan mar sa:

    NOFLIKE KRYSTDAGEN EN IN ALLERMACHTIG, PRACHTIG 2014!!

    Groetnis fan us allegear ut Gersleat






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fiona

Actief sinds 18 Maart 2011
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 26691

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2013 - 09 Juli 2014

Australië en Nieuw Zeeland

20 April 2013 - 24 September 2013

Stage en werk in Frankrijk

07 Mei 2011 - 15 Augustus 2011

Stage

Landen bezocht: