Whitsunday, alleen reizen en duikcursus - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Fiona Brouwer - WaarBenJij.nu Whitsunday, alleen reizen en duikcursus - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Fiona Brouwer - WaarBenJij.nu

Whitsunday, alleen reizen en duikcursus

Blijf op de hoogte en volg Fiona

18 November 2013 | Australië, Airlie Beach

Vorig verslag ben ik geindigd met de dag voordat ik de boot opging naar de whitsundays. Als je ooit de kans krijgt om naar Australië te komen, ga dan absoluut een boottrip boeken naar de whitsunday.
Ik heb zo genoten op die boot! 2 nachten met 30 mensen in 1 slaapzaal slapen, constant op de boot zitten met een muziekje erbij, goed weer en goed gezelschap. Af en toe spring je van de boot af om een verfrissende duik te nemen (je moet wel een stingersuite aan, er zijn namelijk veeel kwallen hier). Onze boot had een glijbaan (echt heel tof!) En een springplank haha, de mensen op de andere boten waren erg jaloers haha. De eerste dag hebben we wilde dolfijnen gezien!!! Echt zooo mooi om ze in het wild te zien! 2de dag hadden we een druk programma, s ochtends kon je snorkelen/duiken ik heb gekozen voor snorkelen omdat ik donderdag ga beginnen met mijn duikcursus, daar straks meer over. Het snorkelen was mooi, maar cape tribulation was veel mooier, het koraal was kleuriger en je zag daar veel meer vissen dan hier. Maar goed leuk om op verschillende plekken te snorkelen! S middags zijn we dan eindelijk naar whitheaven beach gegaan, hiervoor boek je toch een boottrip. Wat was dat mooi! Hier isntoch wel echt hetnwitste strand en de blauwste zee die ik ooit heb gezien! Heerlijk genoten hier, ook nog naar een lookout gegaan waar je een nog mooier uitzicht had op de stranden en de zee.
De 3de dag konden we sochtends nog zwemmen, snorkelen en stand up paddle doen, erg leuk!

Aan al het moois komt een eind zo ook aan deze leuke trip en het samenreizen met Martje. Dinsdagavond heeft Martje de bus genomen naar agnes water en ik blijf nog 5 dagen in airlie beach voor mijn padi te halen. Woensdag de eerste dag alleen zijn en ik moet zeggen het was best wel fijn, na 5 maanden met 20 man leven in frankrijk en hier 24/7 met Martje reizen. Eindelijk tijd voor mezelf ook almis het wel heel erg wennen, om nu echt helemaal alleen te zijn. Maar ik merk al gelijk dat je meer aangesproken wordt als je alleen bent.

Donderdag begon dan mijn duikcursus, samen met Nina duits meisje, Johannes duitse jongen en Peter uit de US begonnen we met de duikcurus, de hele dag theorie gehad, veel filmpjes gekeken en quizen gedaan om ons voor te bereiden op het examen de volgende dag. Samen met Nina heb ik bij het strand de hele avond nog geleerd om alles erin te stampen, best wel moeilijk omdat het ook nog in het engels was hihi.
Vrijdag eerst examen en...... Ik ben geslaaaaaagd voor de theorie!!! Na het examrn het zwembad in om alle skills te oefenen, ademen onder water, je masker af doen etc en dat eerst oefenen in water van 4 meter om vervolgens zatrrdag en zondag al die skills te doen in 12 meter en 18 meter diep. Bij mij ging hetnniet zo soepel om 4meter diepte te komen, omdat je om de meter je oren moet laten knappen, maar bij mij lukte dat niet zo goed... dus na deze hele dag in het zwembad last van mijn oren de hele avond en ook nog de volgende morgen..
Toch proberen om mee te gaan ik geef nooit op natuurlijk:) hihi. Dus de eerste duik in de zee gedaan en zijn tot ongeveer 8meter diep geweest, maar bij mij duurde het zolang om beneden te komen.... toen we na 20minuten weer boven kwamen kreeg ik te horen dat het niet normaal is dat je zoveel last hebt van je oren en dat het voor mijn eigen gezondheid beter is om te stoppen met de duikcursus en pas weer starten als ik eerst mijn oren heb laten controleren in het ziekenhuis.. dus helaas ik heb mijn padi niet gehaald, waar ik erg van baal omdat dit een droom van me was! Maarja ik heb het geprobeerd en ga ik NL naar het ziekenhuis om het te controleren en ga het daarna misschien nog een keer proberen.
Wel geld terug gekregen omdat ik 1 dag niet meegegaan ben, wat wel erg fijn is.

Ook hier regent het soms rn als het dan regent dan plenst hetnook echt heel erg! Ik was namrlijk vandaag onderweg naar de supermarkt lopend en in 1x komt het met bakken uit de lucht, dus zeiknat, lijkt NL wel, alleen is hier dan de temperatuur hoog.

Gisteren er leuke mensen ontmoet die bij mij op de kamer lagen, met hun uiteten geweest en een gezelige avond gehad totdat ik oude bekenden tegenkwam. Melanie en Rianka van de jumbogroep, waar ik de rest van de avond bij gezeten heb om alle avonturen van elkaar te bespreken!!

Vanacht om 12 uur vertek ik met de bus naar agnes water, 10 uur opgepropt zitten... in agnes water ben ik van plan om een chopperscooter te huren, een surfles te volgen en heb ik een 3 daagse cast away trip! Super veel zin in! Na 1, 5 maand gerelaxed te reizen begint nu het drukke programma want over een maand moet ik in Sydney zijn en er is onderweg nog zoveel te zien dat ik van alles ga doen maar datnhoren jullie dan wel.

Voor nu ben ik tot 22 november in agnes water, dan 2 nachten in bundaberg om vervolgens een week naar mijn wwoofadres te gaan in gayndah bij rohan en fiona! Lijkt me zo leuk om bij de locale mensen te slapen:)

Dit was het dan weer, veel liefsxx

  • 18 November 2013 - 13:46

    Janine:

    Wauw Fiona, zoo leuk om te lezen wat je allemaal doet enzo! Echt leuk! Wel jammer dat je padi niet hebt gehaald zeg! Maar je gezondheid is belangrijker! Veel plezier nog! Ben al benieuwd na je volgende verhaal!!☺️

  • 23 November 2013 - 20:24

    Mem:

    Je foto's vandaag weer gezien. Je onderneemt echt heel veel en je geniet ervan. Alles is even mooi.
    We wachten weer op een nieuw verhaal zodat de anderen ook weer kunnen lezen wat je allemaal hebt (niet) gedaan.

  • 01 December 2013 - 12:26

    Mem:

    Fiona heeft tot ongeveer 11 dec geen internet. Het gaat goed met haar, ze is op dit moment op een wwoofadres

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fiona

Actief sinds 18 Maart 2011
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 26680

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2013 - 09 Juli 2014

Australië en Nieuw Zeeland

20 April 2013 - 24 September 2013

Stage en werk in Frankrijk

07 Mei 2011 - 15 Augustus 2011

Stage

Landen bezocht: