Alweer een maand in Australië - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Fiona Brouwer - WaarBenJij.nu Alweer een maand in Australië - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Fiona Brouwer - WaarBenJij.nu

Alweer een maand in Australië

Blijf op de hoogte en volg Fiona

08 November 2013 | Australië, Airlie Beach

Over 2 dagen zit ik alweer een maand in Australië en het voelt alsof ik hier nog maar een week zit. De tijd vliegt hier voorbij! Gelukkig heb ik nog 8 maanden te gaan en niet als velen nog maar 2 of 3 maanden.

Ok deze keer heb ik weer veel beleefd. Als eerste naar cape tribulation geweest, waar we een boottocht hadden om krokodillen te spotten en ja hoor wij hebben er gelukkig 1 gezien! Wandeltocht gemaakt door de daintree rainforest en daar weer de beruchte plant gezien waar je 8 maanden last van kan hebben, scary! Een snorkeltocht gedaan van 5 uur, wat echt super vet was! We hebben verschillende vissen gezien, een rog, mooi koraal EN een haai van ongeveer 2 meter!!! Ook zijn we langs de plek gekomen waar de bekende Steve Irwin is omgekomen..
S' avonds gezellig gezeten met een NL jongen en een Duits meisje en ook nog meegedaan aan een poolwedstrijd, hehe ik was hier niet zo goed in...

In cairns heb ik halloween gevierd, iedereeen was opgedost wat erg grappig was! In Nl moeten ze dit ook gaan vieren haha.

Vrijdag 1 november heb ik samen met martje de greyhound bus genomen naar Townsville, hier hebben we 3 overnachtingen gehad voordat we naar magnetic island gingen. In townsville een berg beklommen van 2 uur, mooi uitzicht over townsville en magnetic island.

Op magnetic island aangekomen en gelijk een wildlife tour gedaan. Kon je op de foto met verschillende beesten, zoals een krokodil, schildpad, koala en een lizards. De volgende dag 6/7 uur gewandeld langs allemaal bayen en de forts walk gedaan. Op de wandelroute staan allemaal bunkers etc van vroeger en je kunt hier wilde koalas zien! En wij hebben er 1 gezien, dat was echt heeeeeel leuk! Dat is toch veel specialer dan dat je die beesten in een wildlife park ziet.
S' avonds gezellig gezeten met onze roomies bij de bar en hier ook een drankje ontdekt wat cider heet, dit is een soort bier maar dan lekkerder. Hier kopen we een jug van haha daar kun je 4/5 glazen uithalen:)

Nu schrijf ik dit verhaal in airlie beach waar ik nu ook alweer 2 dagen ben. Hier blijf ik tot maandag 18 november, omdat ik morgen voor 3 dagen naar de whitsundays ga (3dagen op een zeilboot zitten met 30 mensen) en ik volgende week donderdag begin met een duikcursus om mijn padi te halen. Ik heb Super veel zin in aankomende week!

Weetje
☆ ik heb nu al een nieuw paar slippers gekocht, die gaan hier veeeeeel te snel kapot!
☆ ik veel dezelfde mensen tegenkom, ondat iedereen hetzelfde rondje doet, super gezellig!
☆ vanaf aankomende dinsdag het avontuur dan echt begint want dan gaan martje en ik apart reizen, ben benieuwd hoe het is om helemaal alleen te zijn
☆ ik misschien na mijn duikcursus een wwoof adres heb, ik hoor over 2 dagen of dit door gaat!
☆ en ik een fries meisje ontmoet heb die familie heeft wonen in Terwispel, wat is de wereld toch klein!

Nou dit was het dan weer van nu, jullie horen snel weer van mij! En de foto's plaats ik op facebook, omdat het hierop niet echt werkt.

Veel liefs vanuit het warme Australië

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fiona

Actief sinds 18 Maart 2011
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 26717

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2013 - 09 Juli 2014

Australië en Nieuw Zeeland

20 April 2013 - 24 September 2013

Stage en werk in Frankrijk

07 Mei 2011 - 15 Augustus 2011

Stage

Landen bezocht: