zoveel beleefd!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Fiona Brouwer - WaarBenJij.nu zoveel beleefd!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Fiona Brouwer - WaarBenJij.nu

zoveel beleefd!!

Blijf op de hoogte en volg Fiona

27 Oktober 2013 | Australië, Cairns

Hallo allemaal,

Na 3 dagen zonder internet en veel dingen beleefd wordt het tijd dat ik weer eens een berichtje schrijf.

Zaterdag 19 oktober moesten we onze thuisbasis in Manly (sydney) verlaten om zondagochtend om kwart voor 7 onze vlucht te nemen naar Cairns. Als echte backpackers hebben we (Martje en ik) geen hostel geboekt voor die nacht, maar zijn gaan slapen bij de terminal. Top idee dachten we, totdat we weggestuurd werden en ze ons doorstuurden naar de Macdonalds, deze is hier 24/7 open. Dus daar naar toe gegaan en daar op een bankje in slaap gevallen, voelde me een beetje een zwerver, haha!
Na 3 uur vliegen (ook over de bosbranden van de blue mountains gevlogen) zijn we aangekomen in Cairns, leuke stad, net een groot dorp. Een aantal rustige dagen gehad na de vermoeiende, gezellige eerste week in manly. Hier in cairns hebben we bij de lagoon (openbaar zwembad midden in het centrum, omdat je hier hiet in de zee mag zwemmen ivm krokodillen) gelegen, super relaxed. Na een aantal rustdagen zagen we een wandeling in de lonely planet staan. Deze wandeling is bij de Botanic Gardens, leuke wandeling van ongeveer 5 uur, leuk met uitzicht over het vliegveld en de stad. Toen we naar de supermakt gingen, zijn we aangevallen door een vogel, deze ging eerst bedreigend en happend naar ons toe lopen en uiteindelijk vloog die naar ons hoofd, waardoor wij gillend zijn weggerend. Dus niet alleen oppassen voor de gevaarlijke insecten en krokodillen, maar ook voor de vogels.
De laatste avond in hostel globbetrotters hebben we goed afgesloten doormiddel van een gezellig stapavondje met 2 duitse meisjes, Bente en Julia. Eerst voor gezeten aan onze goon (goedkope wijn), met drankspelletjes en daarna uitgegaan naar een club met allemaal andere backpackers. Super gezellig avondje!

En toen was het eindelijk zover, we konden onze huurauto ophalen voor 3 dagen. Een kleine hyundai hertz, waar we ook 3 nachten in hebben geslapen. In deze 3 dagen hebben wij super veel gezien en beleefd. Veel watervallen gezien, waaronder de beroemde Milla Milla falls waar je kunt zwemmen (dit dus ook gedaan!:)), de mooiste waterval was de Barroon falls (zie foto facebook), deze was erg spectaculair. Ook een aantal national parken gezien, de mamu rainforest canopy walkway gelopen (een park waar ze een ijzeren loopbrug hebben gemaakt door het regenwoud heen, ze hadden ook een toren gebouwd met een vet uitzicht, deze dus ook beklommen!) en nog naar het paronella park geweest, dit is een oud park wat gebouwd is door een spaanse familie, hier heb je kastelen, waterval, veel bos met enge spinnen! In dit park dus ook voor het eerst kennis gemaakt met grote spinnen, wat super eng was. Maar het engste moet ik jullie nog vertellen, onze gids nam ons mee naar een tunnel vol met hundsmanspinnen (grote dikke spinnen) en kleine vleermuizen, deze beesten zaten overal en het was super klein in de tunnel. Ik ben hier achter gekomen dat ik super bang ben voor vleermuizen en dat die grote spinnen me iets minder doen haha.
We hebben 3 nachten geslapen in onze auto, de eerste nacht was op een parkeerterrein in het dorpje Milla Milla... de 2de nacht dachten we mooi langs de zee te kunnen slapen in Cairns, totdat we om 11 uur snachts een bordje zien staan dat dat helemaal niet mag en je 500 dollar boete kan krijgen. Dit risico wouden we niet nemen, dus zijn we weggegaan, maar waar moet je heen zo laat nog, dus wij rondjes rijden (super gevaarlijk!) En uiteindelijk zijn we na ongeveer 2 uur zoeken aangekomen bij en camping waar we zijn gaan staan. Alle hotels, hostels en motels in cairns waren dicht, we konden geen camping vinden, dus zijn we omhoog gereden richting kuranda waar we uiteindelijk die camping hebben gevonden.
De 3de nacht hebben we geslapen op een gratis camping, met andere kampeerders. Hier zaten we snachts naar buiten te kijken en zagen onze buren schijnen naar iets, bleek er voor onze auto kangaroes te zitten en andere beesten, super vet!!!!!

Nu zit ik in hostel woodduck weer in cairns, ik hoop dat er niks gestolen wordt hier, want ze hebben geen lockers hier wat echt super k*t is...

Nou dit was het weer tot zover, over 2 dagen heb ik een trip geboekt naar cape tribulation, waar we een krokodillentocht gaan doen en genieten van de blauwe zee en witte stranden.
Jullie horen snel weer van mij!

Weetje:
* ik heb nu al kleding weggegooid en alsnog zit ik op 14 kilo backpack en 7
kilo handbagage, pffff veel te zwaar!
* al teveel dode kangaroes gezien langs de kant van de weg
* ik al 1 week in Cairns ben, de stad van de gevaarlijke beesten, zoals
krokodillen, dodelijke spinnen en slangen en deze beesten nog helemaal
niet heb gezien....

• 03 November 2013 - 19:34

Mem:

Op naar het volgende adventuur > duiken??

• 04 November 2013 - 21:12

Henny Van Es:

Krokodillen, spinnen, fugels dy 't je samar oanfleane???? Wer bist oan begonnen! Ne grapke hear, al hoewol ik al dy bisten net graach tsjin komme woe, ik lêz ut dyn ferhaal dat'st it wol nei it sin hast der.
    Ien grut aventoer liket my. Bin no al neisgirrich nei ir folgjend ferslag. Groetnis ut Gersleat