Happy New Year!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fiona Brouwer - WaarBenJij.nu Happy New Year!!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fiona Brouwer - WaarBenJij.nu

Happy New Year!!!!

Blijf op de hoogte en volg Fiona

02 Januari 2014 | Australië, Sydney

SYDNEY!

met kerst en oud en nieuw moet je echt in sydney zijn als je in australie bent. Ik vond het geweldig! De 24ste kwam ik aan in sydney, christmas eve! Samen met Sigrid, Sharona en Hannah ben ik naar darling harbour geweest om eerst heerlijk uit eten te gaan en daarna waser om 9 uur een vuurwerkshow. Een woord geweldig! Als dit vuurwerk al zo mooi is hoe moet het dan met oudjaarsavond zijn?! Na het vuurwerk nognuitgeweest naar een hele vage kroeg met allemaal aziaten... uuhm ja ik moet zeggen xit was niet echt mijn kroeg maar goed was wel grappig voor een avondje.

En dan Christmas day! In mijn dromen beleef ik deze dag altijd in de zon, op het strand en barbecuen met vrienden. Bijna alles is uitgekomen behalve de zon.... helaas regende het de hele dag maar ondanks dat een geweldige tijd gehad op Coogee Beach! Haha omdat we het op een gegeven moment koud hadden zijn we naar de mac gegaan om warme chocolademelk met slagroom te bestellen! Heerlijk even een kerstgevoel zoals thuis. (Had niet verwacht dat ik de kou tijdens de kerstdagen mis..) s avonds was er een kerstmis waar ik naartoe ben gegaan, eerste keer en de laatste keer. Sorry mensen die gelovig zijn, maar ik vond het niks. Ze hadden op die kerk ook een lichtshow wat wel erg gaaf was.

Boxing day (2de kerstdag) was er een zeilwedstrijd! Daar moest ik natuurlijk naartoe om te kijken, helaas mochten we de ferry niet meer op, waardoor ik de wedstrijd niet gezien heb.... dan maar shoppen want het is boxing day en dat betekend flinke kortingen in alle winkels. Nou ik kan je vertellen, ga dan niet shoppen! In 1 woord CHAOS!!! Zoveeeeeeel mensen, er stonden rijen voor de winkels en de politie moest het verkeer regelen wat alsnog niet echt werkte maar goed.

Tussen kerst en oud en nieuw heb ik de stad verkend. Ik heb veel dingen gezien, zoals: paddington market, paddys market, footballstadium, sydney tower eye, verschillende kerken, chinese gardens, chinatown en de botanic garden (deze zijn echg prachtig!). Verder relaxed in verschillende parken en nog naar hetbstrand geweest in Manly! Ook mijn buspas in nieuw zeeland al geboekt, ik ga daar het hele zuidereiland doen en het meeste van het noorder eiland. Zoveel zin in!

en dan eindelijk is het New Years Eve!!!! Het moment waar ik zolang op heb gewacht, elk jaar op televisie gezien en dan eindelijk ben ik er dan echt bij! Ik heb voor s avonds tickets grkocht voor het lunanpark (attractiepark met verschillende artiesten en 1 van de beste uitzichten!) Dit festival begint pas om 6.30pm, maar ik wou de chaos bij de botanic gardens ook erg graag meemaken! Samen met Emilie en een aantal vrienden van Emilie daar nar toe gegaan om 8 uur sochtends stonden we in de rij te wachten totdat de deuren om 10 uur open gingen. Ik kan je vertellen wat een drukte! Er waren zelfs al mensen die de vorige dag daar om 5 uur savonds al zaten en dus daar gingen slapen om het beste uitzicht te bemachtigen! Om 12 uur waren wij dan eindelijk in het park en dan opzoek naar een goed plekje. Op macquaries point onze handdoekjes uitgespreid, oliebollen gegeten, veel gezelligheid etc. Ook veeeeeel jumbogangers daar weer gezien! Zo gezellig om iedereen weer tegen te komen nar bijna 3 maanden! Om 3 uur smiddag ben ik het park weer uit gegaan en er kwamen nog steeds mensen binnen (in totaal kunnen daar 17000 mensen naar binnen, gekkenhuis dus!). Buiten het park afgesproken met Shanna, Roos, Aukje en Sanne om eerst gezellig voor te drinken ergens op een grasveldje om vervolgens met zn allen naar luna park te gaan. In het luna park kwamen we Rianka tegen die zich bij ons heeft aangesloten. Om 9 uur was er de kindervuurwerkshow en om die tijd zat ik in de achtbaan. Haha geweldig om in een achtbaan te zitten en al het vuurwerk om je heen te zien! Het park was fantastisch, super goede djs en muzikanten! Samen met Rianka ben ik helemaal vooraan gaan staan op een platform om zo het vuurwerk goed te kunnen zien. Mijn uitzicht was in 1 woord GEWELDIG! De harbour bridge was zo dichtbij en met op de achtergrond de oprah house. Op de foto's kun je wel zien hoe geweldig het was en ik kan je vertellen in het echt was het nogn10x beter! Na 12 uur mijn ouders gebeld, haha terwijk het daar gewoon nog 4 uur smiddags was, zo vreemd om 10 uur voor te lopen op nederland! De vuurwerkshow duurxe iets van 12 minuten en daarna heerlijk doorgefeest!

Nieuwjaarsdag! Tijd voor de eerste keer in mijn leven mee te doen aan de nieuwjaarsduik. Door een bericht op facebook wisten we dat er een nieuwjaarsduik werdt georganiseerd op bondi beach met unox mutsen en erwtensoep! Hahah super vet al die nederlanders met een unoxmuts te zien op het strand! Zelfs een cameraploeg om alles te filmen. Heel vet om deel uit te maken van dit! Om 1 uur werdt het tijd om met al die gekke nederlanders de zee in te rennen! Haha we waren net een attractiepark, iedereen op het strand keek ons aan! Haha en ik kan je vertellen het was megadruk met allemaal australiers en andere backpackers die niet snapten wat wij nederlanders aan het doen waren! Haha ik had dit niet willen missen!

Nu is alle gekkigheid weer voorbij en begint het reizen weer. Ik vertrek morgen naar Canberra de hoofdstad van Australie! Ik ben benieuwd. Hier blijf ik 1 of 2 nachten en daarna weet ik het nog niet. Ga ik verder reizen naar Melbourne met de greyhound bus of neem ik een vliegtuig naar Aidelaide om daar vervolgens een auto te huren en de great ocean road te doen naar Melbourn? Ik moet namelijk de 11de in Melbourne zijn omdat dan bijna de australian open beginnen! Nou jullie horen wel wat het geworden is.

veeeel liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fiona

Actief sinds 18 Maart 2011
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 26672

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2013 - 09 Juli 2014

Australië en Nieuw Zeeland

20 April 2013 - 24 September 2013

Stage en werk in Frankrijk

07 Mei 2011 - 15 Augustus 2011

Stage

Landen bezocht: