Melbourne, Australian Open en de Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Fiona Brouwer - WaarBenJij.nu Melbourne, Australian Open en de Great Ocean Road - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Fiona Brouwer - WaarBenJij.nu

Melbourne, Australian Open en de Great Ocean Road

Blijf op de hoogte en volg Fiona

25 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Alweer een tijd geleden dat ik een verslagje heb geplaatst, sorry voordat. Ik zal maar beginnen waar ik de vorige keer ben geeindigt 2 januari. Deze dag ben ik samen met Leon naar het olympisch park gegaan, wat niet heel bijzonder is omdat we nergens inkonden, wel een aantal skaters gezien wat wel vet was. 'S avonds met mijn 2 engelse vrienden Steve en Jack afgesproken om nog wat te gaan drinken in 1 van de sjiekste clubs van Sydney Ivy! Een super vette club, met 4 verdiepingen, en op de bovenste verdieping heb je een zwembad waar je gewoon in kan terwijl de rest van de mensen om je heen staan te dansen op de dansvloer, geweldig! Een super leuke avond gehad en tsjaa ik was met engelsen dus niet mijn nuchterste avond gehad kan ik je vertellen, steve en jack moesten de volgende dag weer werken dus die gingen vroeg naar huis, ik ben nog gebleven want Leon, Koen en Tim en nog een aantal NL waren daar ook!
Het plan was om de volgende dag door te reizen naar Canberra, maar de hostels waren daar nog ontzettend duur dat ik besloten heb om langer in Sydney te blijven om de verjaardag van Steve op 7 januari nog te vieren! Wel moest ik die ochtend met spijt mijn geweldige hostel (not!) in Kings cross verlaten, dus met een kater opweg naar mijn nieuwe verblijf. Ik mocht gelukkig in het huis slapen waar Emilie ook woont, dus dat wordt gezellig! Haha de baas die vond het nogal grappig, omdat ik met een kater binnen kwam en mijn spullen dumpte om vervolgens te vertrekken naar Manly waar australian backpackers een nieuwjaarsduik met bbq organiseerden. Hier afgesproken met Lieke en een aantal van de Jumbogroep! Erg gezellig om iedereen weer te zien. Hier heerlijk genoten van de goon haha, en ik kan je vertellen dit viel niet al te goed, erg dronken op het strand, hmpff.. ik had al besloten om vanavond niet mee te gaan opstap, maarja het was Koen zijn verjaardag dus ik moest wel! Snel naar huis om in 5 minuten iets anders aan te trekken en weer naar Ivys te gaan. Gelukkig was ik op de boot alweer wat nuchterer geworden haha, de verjaardag van koen was geslaagd. In ivys ben ik ook nog Sigrid en Lauren tegen gekomen, super leeuuk!!

Tsjaah en dan de volgende dagen ziek op bed gelegen... al dat gefeest, weinig slaap en vet eten was toch niet zo goed voor mijn chronische ziekte als ik dacht... omdat het zo ernstig was ben ik naar de dokter gegaan en heb ik een kuur prednison meegekregen, morgen de laatste dag van deze kuur en het gaat nu weer goed gelukkig! Ik zou de 8ste vertrekken naar Canberra en wou daar gaan couchsurfen, helaas ging beide niet meer door, ivm mijn ziekte en degene bij wie ik zou slapen kon helaas ook niet meer. Dus toen langer bij Emilie gebleven, een schat van een meid die mij heeft geholpen met alles toen ik zo ziek was. De laatste avond hebben we een gezellige bbq gehad samen!

De 10de voelde ik me wel weer ietsje beter dus besloten om door te gaan naar Canberra voor 1 nachtje. Hier ben ik naar de australian war museum, national gallery of australia en het parliament house geweest. Ondanks dat ik me nog niet topfit voelde, heb ik toch al dit moois mogen zien. Ik vond Canberra de moeite waard om te zien en wou dat ik er iets langer kon blijven, maar ik had al een hostel geboekt in Melbourne voor de 11de. Hiervoor hebnik de laatste keer de greyhound bus genomen en dit was een nachtbus, dus gratis overnachting haha. In het hostel in canberra moest ik dus de avond door komen, bleek dat Emilie in hetzelfde hostel zat! Haha dus weer een gezellig avondje gehad met haar en haar reispartner Natascha heb ontmoet.

Melbourne!!
Na 8 uur in de bus gezeten te hebben, eindelijk aangekomen in Melbourne. Hier opzoek gegaan naar mijn hostel back of chapel, wat een klein gezellig hostel is in windsor. Een super leuke buurt met allemaal knusse restaurantjes en bars. De australian open begint bijna maarbdaar vertel ik straks verder over. Nu eerst wat ik tot nu toe heb gezien in Melbourne zelf. Als eerste ben ik samen met Mikko en Vikki naar een cricketwedstrijd geweest van Australie - Engeland. De eerste keer dat ik cricket zie en omg wat duurt zn wedstrijd lang!! Omdat we nog geen kaartjes hadden waren we om 12pm al in het stadion, terwijl de wedstrijd om 2.30pm pas begon. Dus eerst onze gezichten laten schminken, zodat we helemaal klaar zijn voor de wedstrijd om vervolgens wat rond te kijken in het stadion en te genieten van alle mensen die helemaal opgedoft zijn, iedereen verkleed zich hier, geniaal! De wedstrijd begon dan eindelijk in het MCG stadium (1van de grootste stadions ter wereld), omdat ik geeeen idee had wat de regels waren heb ik een basiscursus gekregen van Vikki haha. Eerst was Engeland aanslag en na 3 uur mocht Australie eindelijk... om 10.30pm was dan eindelijk de wedstrijd afgelopen! Haha tering wat een lange game maar wel ontzettend gaaf om dit een keer mee te maken:)
Verder ben ik naar st kilda beach en de pier geweest, hier kun je kleine pinguins zien, en ja hoor ik heb ze gezien heel vet! Vele parken gezien zoals: flagstaff garden, fitzroy garden, treasury garden, carlton gardens en yarra bend park. Het laatste park was super gezellig, allemaal australiers die daar met hun gezin of familie komen om te bbq of te wandelen. Ik heb hier een wandeling gemaakt. Ook hier in melbourne heb je een free walking tour waar je in 3 uur tijd de hoogtepunten in de stad te zien krijgt. Tijdens deze wandeling zie je veel street art (wat echt super vet is, zie fotos facebook), federation square, yarra river, chinatown, princess theatre, royal exhibition centre (mooi gebouw!) en de old melbourne goal. Tijdens deze wandeling heb ik Julia ontmoet een super leuke meid uit duitsland waar ik 1 dag naar australian open ga.
Verder heb ik de national gallery of victoria bezocht, veel kunst en geschiedenis van over de hele wereld. En ben ik naar de eureka skydeck gegaan waar je een 360graden uitzicht hebt over heel melbourne! Verschillende markten bezocht zoals queen victoria market en prahran market en gewoon de stad in geweest en daar wat winkels bezocht.

Australian open!
de reden dat ik naar melbourne ben gekomen om de eerste grand slam van het jaar te zien die hier plaats vind in melbourne. Ik heb een groundpass gekocht voor 5 dagen, hiermee kun je niet in het rod laver arena of de hisense aren maar je kunt voor de rest overal komen en veel wedstrijden zien en de topspeleres zien op de practise court! 1 dag ben ik samen met Emilie en Natascha gegaan waar we Roger Federer hebben gezien en een aantal goede wedstrijden. 1 dag met Julia gegaan, omdat er die dag niet veel bijzondere wedstrijden waren waar we heen konden zijn we voornamelijk bijnde practise court geweest, hier een handtekening gekregen van Nadal, Djockovic en Ferrer! De andere 3 dagen ben ik alleen gegaan en genoten van al de mooie wedstrijden en van de sfeer die daar hangt. Ik wou ontzettend graag een handtekening van roger federer maar zag hem na de 1ste dag niet meer, totdat ik de laatste dag sta te wachten tot de training van Wawrinka begint. En wie komt samen met hem het veld op lopen, ja hoor roger federer!! Helemaal te gek natuurlijk, en ik stond helemaal vooraan:)! Hier heb ik dan mijn handtekening gekregen en sta zelfs met hem op de foto, helemaal trots op!!
Nu is het alweer bijna afgelopen, de andere dagen dat ik niet live bij de australian open was heb ik de belangrijkste wedstrijden gezien op federation square waar ze alle wedstrijden uitzenden op een groot scherm midden in de stad of heb het gekeken in het hostel.
Zoooo blij dat ik dit mee mocht maken en al die geweldige spelers heb gezien, ook de nl zien tennissen zoals robin haas en sijsling. De eerste week van het tennistoernooi was hier in melbourne een hittegolf van temperaturen van 45 graden, wat echt niet normaal is. Er zij daardoor ook wedstrijden stopgezet om later op de dag verder te spelen. In die tussentijd heb ik mezelf getrakteerd op het officiele programmaboek en zweetarmbandjes voor als ik straks thuis weer ga beginnen met tennissen!

Great ocean road!
voor de great ocean road had ik 3 opties. Optie 1: zelf een campervann huren samen met Mikko, Zion en Carolin, super tof idee maar ging helaas niet door omdat er geen campervanns meer beschikbaar was voor de dagen dat wij wouden gaan.
Optie 2: met een australier mee te gaan die ik ontmoet heb bij de australian open en mij graag alles wou laten zien hier in de buurt. Ook dit heb ik niet gedaan omdat deze jongen veel te opdringer was en het niet goed voor mij om alleen met hem op pad te gaan.
dus dan maar optie 3: een 2daagse great ocean road & the grampians tour. Hier ben ik gisteren van terug gekomen en ik ben blij dat ik het gedaan heb. Het was een super leuke tour met erg leuke mensen! Tijdens deze tour de grote highlights als historic memorial arch, 12 apostle, london bridge en loch ard gorge gezien, wat geweldig was! Ook vele andere mooie dingen gezien. Nu ik zelf niet hoefde te rijden kon ik genieten van het mooie uitzicht! 'S avonds aangekomen in ons hostel in the grampians waar we het hostel voor onszelf hadden met onze groep. In the grampians (national park) waren bosbranden waardoor we helaas niet overal heen konden maar deze avond wel een toffe avond gehad omdat alle brandweerautos stonden te wachten op een veld naats ons hostel. Hier zijn we naar toe gegaan en zijn we aan de praat geraakt met de brandweermannen en kregen we uitleg over alles en michten we in de brandweerauto zitten, met vele fotos als vervolg hiervan haha. De volgende dag zouden we de grampians verkennen, eeen wandeling naar de balcony maken maar omdat het net die ochtend regende was het te glad om de rotsen te beklimmen waardoor we terug moesten en de balcony niet hebben gezien.. helaas! Verder wel wat watervallen gezien en mooie omgeving. Als laatste hadden we nog een wijnproeverij, met als eerste een rondleiding hoe de wijn geproduceerd om vervolgens 2 witte en 2 rode wijn te proeven. Wat een geweldige tour met super leuke mensen, tina, milla en sarah bedankt voor de geweldige tijd!

Ik weet het, het is een lang verhaal geworden, sorry voor dat. De volgende keer zal ik wat eerder een berichtje plaatsen. De bedoeling voor de komende weken is om dinsdag te vertrekken naar Tasmania om daar een week te blijven dn daarna door te vliegen naar Nieuw Zeeland voor een maand!

veeel liefs!

  • 27 Januari 2014 - 12:09

    Henny:

    De ferslagen kin my net lang genoch weze hjer. Fynt it prachtig om te lezen wat'st der allegear meimakkest. Spytich dat'st syk west hast mar ja dan moatte je mar net safolle "suppe"no! Mar mei 45 graden moatte jo wol goed drinken bliuwe.
    Ik sjoch no al wer ut nei it folgende ferslag.
    Groetnis fanut in wintersk Gersleat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fiona

Actief sinds 18 Maart 2011
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 26689

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2013 - 09 Juli 2014

Australië en Nieuw Zeeland

20 April 2013 - 24 September 2013

Stage en werk in Frankrijk

07 Mei 2011 - 15 Augustus 2011

Stage

Landen bezocht: