Amsterdam-Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fiona Brouwer - WaarBenJij.nu Amsterdam-Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fiona Brouwer - WaarBenJij.nu

Amsterdam-Sydney

Blijf op de hoogte en volg Fiona

13 Oktober 2013 | Australië, Sydney

G'day mate

Donderdag was het dan eindelijk zover!! Om 11 uur werden we verwacht op schiphol, hier gingen we met de hele groep ongeveer 50 mensen inchecken en daarna nog gezellig met heit, mem en stefan wat gedronken en gegeten, uiteindelijk afscheid genomen en door de douane gegaan.
De eerste vlucht duurde 12 uur en was van Amsterdam naar Bangkok waar we een tankstop hadden van 2 uur. Daarna vlogen we 4 uur door naar Taipei waar we een kamer hadden geboekt in een 5 sterren hotel waar we heerlijk konden bijkomen in het zwembad en ons konden voorbereiden op onze laatste vlucht. De laatste vlucht duurde 12 uur en kwamen zaterdagochtend om half 12 australische tijd aan in Sydney! De vlucht viel erg mee, super gezellig gezelschap naast me, veel computerspelltjes gespeeld met mijn buurman Emiel, we kunnen beiden niet tegen ons verlies dus dat duurde erg lang. Verder filmpje gekeken, geslapen en tijdschriftje gelezen. Het eten in het vliegtuig was alleen niet echt te eten, wie serveert er nou als ontbijt spaghettie of noedels, blehhh, rare Chinezen. ..

Zaterdagochtend om half 12 was het dan eindelijk zover dat we zijn geland in Sydney. Na alle strenge boarding security wat je altijd ziet op tv was ik toch wel een beetje bang, uiteindelijk helemaal geen probleem ik kon gewoon zoo doorlopen.
We werden ontvangen door de australian backpackers mensen en gingen eerst naar het uitzichtpunt waar we het ophra house hebben gezien, super vet! Daarna met de ferry richting het hostel waar we alvast wat papieren moesten invullen en onze kamer inkonden.Ik heb een kamer met 6 mensen en slaap met Martje, Marscha, Marchekla, Sophie en Melanie. 'S avonds een gezellige bbq gehad en mijn eerste stukje kangaroovlees geproefd, smaakt gewoon als een hamburger dus was lekker, daarna nog op stap geweest tot een uur of 2.

Zondagochtend kregen we uitleg over reizen en werken in Australie erg interresant en daarna zouden we een wandeltocht maken in een national park maar deze was gesloten ivm met de droogte. Dus uiteindelijk de hele middag op het strand gelegen en heerlijk in de zee gezwommen! 'S avonds uiteten geweest en naar een reggea optreden geweest. Super leuke avond gehad, we zijn net terug. Veel aanspraak met de bevolking en andere toeristen hier. Nu ga ik maar slapen want morgen gaat de wekker al om 6 uur s ochtends.

Ik heb een adres in Australie, dus jullie kunnen mij post sturen. Mijn adres is:
Ms. Fiona Brouwer #18329
C/-australian backpackers
2/220 williamstreet, woolloomooloo nsw 2011

En ik heb vanaf morgen een australisch nummer waarop jullie mij kunnen bereiken en dat is (+61) 406387637. Mijn NL nummer gebruik ik vanaf nu niet zoveel meer.

Veel liefs uit het zonnige Sydney!

  • 13 Oktober 2013 - 19:02

    Mem:

    Toen we bij pake je site op zijn laptop installeerde, zagen we dat je al een verhaaltje had geschreven.
    Zo te lezen viel de reis mee en vermaak je je prima. Voor ons is het nog even wennen het grote tijdsverschil. Het is hier nu 7 uur in de avond en volgens mij moet jij over 3 uur al je bed uit. Ben benieuwd of je wat werk kan vinden. Geniet in elk geval van het mooie weer, hier is het nu herfstachtig.
    liefs heit en mem

  • 14 Oktober 2013 - 12:40

    Stefan:

    Hey Fioon!
    Mooi dat je het al naar je zin hebt!
    Geniet van het mooie weer inderdaad!
    Gr, Stefan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fiona

Actief sinds 18 Maart 2011
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 26723

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2013 - 09 Juli 2014

Australië en Nieuw Zeeland

20 April 2013 - 24 September 2013

Stage en werk in Frankrijk

07 Mei 2011 - 15 Augustus 2011

Stage

Landen bezocht: