De laatste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fiona Brouwer - WaarBenJij.nu De laatste week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Fiona Brouwer - WaarBenJij.nu

De laatste week

Blijf op de hoogte en volg Fiona

10 Juli 2014 | Australië, Sydney

En dan is de laatste week aangebroken, 6 dagen tour van Adelaide naar Alice Springs, 2 nachten Alice Springs en 2 nachten Sydney.

Ik zal dan maar bij de tour beginnen!
De tour begon op dinsdagochtend waar ik om 6 uur (werd 7uur) opgehaald. Een groep van 21 man met 6 Australiers, 5 Engelsen, 3 Nederlanders, 3 Duitsers, 2 Brazilianen en 1 vanuit Denemarken. Een erg gezellige groep met gelijk veel gebabbel.

De eerste dag hebben we een paar uur gereden van Adelaide naar de Flinder Rangers. Hier hebben we een wandeling van 2 uur gemaakt in de Alligator gorge. Een wandeling van springen van rots naar rots en proberen om onze schoenen droog te houden, behalve ik aangezien ik waterdichte schoenen aan had hahah heerlijk! S avonds werd het dan tijd om voor het eerst kennis te maken met de swag, mijn onderkomen voor de aankomende nachten... een slaapzak in tentmateriaal waar je met je echte slaapzak in slaapt. tsjaah dat is dus je enige bescherming tegen de kou hier snachts (6 tot -2 graden).

2de dag op naar Coober Pedy! Een klein dorpje waar de mensen onder de grond wonen en in de mijnen werken om opal (een soort diamant wat een waarde van $5,- tot
$10.000 kan hebben) te zoeken. Hier ben ik naar verschillenden gebouwen onder de grond gegaan, zoals een kerk, een boekwinkel, museum en een art gallerie. Onder de grond wonen is hier prima te doen de temperatuur is namelijk het hele jaar door tussen de 20°c en 24°c, terwijl het boven de grond in de zomer 45°c + is en in de winter -2.... Ook ben ik zelf opzoek gegaan naar opal.... natuurlijk niks gevonden haha. S avonds zonsondergang gezien, pizza gegeten en kangaroos gevoerd. Om vervolgens zelf in een bunkhouse onder de grond te slapen!

3de dag eerst 750km rijden voordat we eindelijk aankomen bij DE ROCK! Tijdens de rit over de grensovergang van SA naar NT gegaan, waar natuurlijk veel fotos zijn gemaakt. Eindelijk s avonds werd het dan tijd om de rock te zien met de zonsondergang en WAUW wat is dit prachtig! Hoe de kleuren van de rock veranderen in zoveel verschillende rode kleuren, fantastisch! S avonds eerst gezellig bij het kampvuur gezeten om daarna weer in onze swags te slapen..

4de dag vroeg opstaan om de zonsopgang te bekijken bij de rock. Ook erg tof om te zien maar de zonsondergang is toch wel mijn favoriet haha. Na de zonsopgang werd het tijd om eindelijk eens in beweging te komen en wat voor 1! Eerst met zijn allen een wandeling gemaakt langs een stukje van de rock waar we uitleg hebben gekregen over de geschiedenis van de aboriginals en de rock, super interessant. Daarna ben ik samen met 6 anderen de rock gaan beklimmen en god wat was dit een hel! Een gevaarlijke klim (40 mensen overleden) maar wat een fantastisch uitzicht heb je als je op de top bent! 1 woord GEWELDIG! Maar dan moet je weer naar beneden.... fuck zoooo bang om te vallen dat ik me zo verkrampt vast heb gehouden en zo stond te trillen toen ik weer veilig beneden was. Maar o zo blij dat ik deze klim gedaan heb! S middags heb ik een 10minuten rit gehad op een kameel haha geniaal was dat! Vervolgens nog de "stad" in gegaan waar een dansvoorstelling was van de aborginals dus de kangaroo en emu dans haha. S avonds voor de laatste keer genoten van de zonsondergang bij de rock want morgen vertrekken we helaas alweer! Maar eerst nog een lekker nachtje in de swag...

5de dag eerst weer de zonsopgang bekeken om vervolgens door te rijden naar een andere rock waar we een wandeling van 8km gaan doen. The Valley of the winds ook weer een erg mooie wandeling en dit keer gelukkig niet zoveel klimmen als gisteren. Na de wandeling weer uren in de bus gezeten opweg naar onze slaapplaats dicht bij Kings Canyon. Hier hebben we de zonsondergang gezien over de velden van de farm en s avonds weer kampvuur en de swag. Vandaag had onze tourguide een speciaal toetje gemaakt: Kangaroo staart! Hij heeft deze voor een paar uur gebraad in de kolen van het kampvuur waarna we zo van het bot kunnen eten.... Jep ook ik heb het geprobeerd en het was best lekker!

Dan is de laatste dag van de tour alweer aangebroken. Voordat we naar Alice Springs rijden hebben we eerst nog een wandeling gemaakt bij Watarrka in Kings Canyon. Een fantastische wandeling waarbij je in het midden van de rotsen loopt en geweldige uitzichten hebt! 2 weken geleden is een Engelse backpacker overleden daar waardoor wij natuurlijk veel vragen hadden hoe en waar.. toch best wel een eng idee, waardoor wij met zijn allen zo ver mogelijk van de rand bleven. Na deze mooie wandeling weer terug in de bus voor een 4 uur duurende rit naar Alice Springs. S avonds met een groot deel van de groep uiteten geweest en nog eventjes opstap geweest.. niet zo lang aangezien ik erg moe was.

De tour was dus erg geslaagd! Veel gezien en geleerd en heeeeeeel veel gereden in 6 dagen tijd (2600km gereden en 28 uur gezeten in de bus)....

In Alice Springs ben ik samen met Rachel (engelse meid) op pad gegaan. We hebben de botanic gardens (alleen maar droogte haha), museums en anzac hill bezocht. En ook nog even weten shoppen.. s avonds weer gezellig met zijn allen uit eten geweest! Alice Springs staat bekent om een gevaarlijke stad dus je moest altijd savonds een taxi naar huis nemen (ook braaf gedaan).

Dan na de tour en Alice Springs wordt het tijd om weer terug te vliegen waar alles begon Sydney! Samen met Rachel een vlucht genomen van 3,5 uur... op het vliegveld in Sydney afscheid genomen van elkaar en ben ik opzoek gegaan naar mijn hostel. De rest van de dag niet veel gedaan.

9juli heb ik dan mijn bankaccount opgezegt en mijn post opgehaald zodat alles is gefikst voordat ik het land verlaat. De rest van de dag geshopt, geshopt en geshopt haha. S avonds nog gezellig uiteten geweest met Steve (Engelse jongen die ik in Byron Bay heb ontmoet en daarna nog een keer gezien heb in Sydney met kerst en oud&nieuw). Super leuk om hem na 7maanden weer te zien en natuurlijk hadden we heeeel veel te vertellen aan elkaar haha!

Dan is de laatste dag aangebroken... IK WIL NIET NAAR HUIS is het enige wat ik denk maar goed de realiteit begint weer. S ochtends eerst vroeg mijn bed uit (5uur) om de wedstrijd van NL te bekijken en helaas voor niks mijn bed uitgegaan aangezien ze verloren hebben..... Na de game werd het tijd om voor de laatste keer uit te checken in een hostel.. gelukkig heb ik nog de hele dag de tijd om te genieten van mijn laatste dagje Sydney. Eerst ben ik naar paddys market gegaan waar ik nog een aantal souveniers heb gekocht, om vervolgens te genieten van het uitzicht bij Oprah House! Hier heb ik afgesproken met Lea, Julie en hun familie (franse zusjes die ik 2maanden geleden heb ontmoet op de farm). Met hun heerlijk uitgebreid geluncht met het uitzicht op Oprah House, i love it! Daarna werd het dan echt tijd om terug te gaan naar het hostel om mijn spullen te pakken en de shuttle bus te nemen naar het vliegveld. Nu zit ik te wachten totdat ik in kan checken.....
Ik vertrek om 22.10 uur vanuit Sydney, kom om 5.55 uur aan in Taipei waar ik een hotel heb geboekt om s avonds dan mijn laatste vlucht te nemen naar Amsterdam waar ik 12 juli rond 09.00 uur aankom. Tot dan Nederland!

Ik zal mijn blog afsluiten met een slogan die zo true is: TRAVEL IS THE ONLY THING YOU BUY THAT MAKES YOU RICHER!!

  • 10 Juli 2014 - 11:20

    Mem:

    Wat een enge tocht om de Rock te beklimmen, blij dat je heel beneden bent gekomen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fiona

Actief sinds 18 Maart 2011
Verslag gelezen: 2380
Totaal aantal bezoekers 26660

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2013 - 09 Juli 2014

Australië en Nieuw Zeeland

20 April 2013 - 24 September 2013

Stage en werk in Frankrijk

07 Mei 2011 - 15 Augustus 2011

Stage

Landen bezocht: